
Glòria begon op zevenjarige leeftijd met celloles bij Elisabetta Renzi en ontwikkelde zich verder onder begeleiding van Peter Thiemann. Vervolgens zette zij haar studie voort aan het Conservatori Superior del Liceu in Barcelona bij Ángel Luis Quintana.
Zij behaalde haar Master Muziek (cello) bij Timora Rosler aan het HKU Utrechts Conservatorium en 2018 richtte ze het Alban Kwartet op. Gedurende haar carrière nam Glòria Expósito Pérez deel aan verschillende meesterklassen en nationale en internationale academies, waar zij lessen volgde bij gerenommeerde musici zoals Gary Hoffman, Reinhard Latzko en Maria Kliegel, evenals leden van het Casals Quartet en het Ysaye Quartet. Op orkestgebied was zij lid van verschillende jeugdorkesten, waaronder het NJO (Nederlands Jeugd Orkest) en JONC (Jove Orquestra Nacional de Catalunya). Zij werkte samen met ensembles zoals Cello Octet Amsterdam en orkesten als de Franz Schubert Filharmonie, Orkest de Ereprijs en De Nationale Opera & Ballet.
Momenteel richt Glòria Expósito Pérez zich op solo- en kamermuziekoptredens, met Nørthern Cellos (in Spanje) en Muziek Aan Bed (in Nederland) als vaste muzikale projecten. Daarnaast geeft zij celloles bij GIGANT Apeldoorn en Aslan Muziekcentrum Amsterdam. Over het lesgeven zegt ze: “Zien hoe een leerling van dag tot dag beter wordt, vervult me met trots en geluk”.
